fbpx

10 tips voor een succesvolle advertentie op Facebook

adult-business-chair-1181542

Wil jij beginnen met adverteren op Facebook, of heb je al weleens geadverteerd maar niet de gewenste resultaten behaald? Lees dan even verder voor wat handige tips! 

Adverteren op Facebook lijkt zo makkelijk, je klikt op ‘bericht promoten’ en je hebt een advertentie! Helaas werkt het niet zo.. een bericht promoten kost in verhouding veel meer geld dan via de Business Manager van Facebook. 

  • De afbeelding

De afbeelding is natuurlijk het eerste wat de mensen zien. Zorg ervoor dat je goede afbeeldingen gebruikt die jouw product of service laten zien. Als je gebruik maakt van stock-afbeeldingen, zorg dan dat deze goed aansluit op jouw huisstijl en advertentie. 

  • De afmetingen 

Je advertentie ziet er natuurlijk anders uit op een computer dan op je mobiel. Dit geldt ook voor de Facebook nieuwsfeed of Instagram Stories. Maak dus meerdere designs van je advertentie en zorg dat ze overal geoptimaliseerd zijn. 

  • Tekst op de afbeelding

Plaats niet teveel tekst op de afbeelding zelf. Op Facebook mag je advertentie foto maar 20% tekst bevatten. Maak gebruik van een korte slogan in je afbeelding en zorg ervoor dat de meeste tekst boven de foto staat. 

  • Video

Een video werkt vrijwel altijd beter op Social Media. Heb jij een bedrijfsvideo, een video van je product of service? Gebruik die video! 

  • Doel van je advertentie

Bedenk vooraf wát je gaat adverteren. Op Facebook heb je verschillende mogelijkheden zoals een campagne voor videoweergaven, pagina-likes of conversies. 

  • Advertentie tekst 

Beschrijf in je tekst wat je verkoopt of wil laten zien. Begin meteen de eerste zin met een vraag of pakkende zin. Dit wekt de interesse en hierdoor lezen mensen al snel verder. 

  • Koptekst 

Gebruik een korte koptekst voor je advertentie. Deze mag maximaal 25 tekens bevatten. Als je een aanbieding hebt, kan je hier bijvoorbeeld neerzetten: 
Claim hier je aanbieding! 

  • Linkbeschrijving

In de linkbeschrijving zet je nog een korte toelichting over de advertentie. Als je een aanbieding hebt kan je hier bijvoorbeeld neerzetten: LET OP! Tot *datum* geldig. 

  • Website 

Zorg dat je website is geoptimaliseerd voor mobiele weergave. De resultaten zullen voornamelijk komen uit mobiele gebruikers. Je wil natuurlijk wel dat ze jouw website goed kunnen lezen! 

Maak ook gebruik van een Facebook Pixel. Met deze Facebook Pixel kan je je bezoekers re-targeten met nieuwe advertenties. Door die Facebook Pixel weet je dat ze al geinteresseerd zijn in jouw product of service. Re-targeten is een van de meest succesvolle strategie voor adverteren! 

  • Doelgroep

Kijk eens op website als Google Trends om te kijken waar jouw doelgroep zit. 

Maak van jouw advertenties meerdere versies maar met andere doelgroepen. Hierdoor zie je precies welke doelgroepen beter werken! 

Wil je meer weten over adverteren op Facebook of wil je vrijblijvend praten over de mogelijkheden bij Achievr? Stuur ons gerust een berichtje! Wij helpen je graag. 

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on pinterest
Pinterest