fbpx

De grootste misvattingen over Influencer Marketing

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Beginnen aan Influencer Marketing? 

Influencers worden steeds vaker ingezet door grote merken om hun product te verkopen of het merk sterker te maken. Toch zijn er nog veel misvattingen in deze nieuwe wereld. Gelukkig zijn wij ervaren genoeg om te vertellen wat wél klopt! 

Hoe groter de fanbase en following, hoe beter? 

Nope! Het gaat allemaal om de engagement. Wat is de like/following ratio bijvoorbeeld, zijn de likes gekocht? Kijk ook goed naar de reacties, veel influencers zitten in zogenaamde pods. Deze pods zijn groepen influencers die bij elkaar op foto’s gaan reageren om de engagement-ratio omhoog te krijgen en zo meer campagnes binnen te slepen!

Micro-influencers werken beter! 

Vaak wordt er gezegd dat je beter met micro-influencers (influencers met 10-50k volgers) kan werken omdat deze following meer betrokken is bij de influencer. Dat is niet helemaal waar. Uiteindelijk draait het allemaal om de engagement. Micro-influencers werken ook erg goed, maar zet deze in om een goedkoop product te verkopen of jouw merk-strategie te verbreden in de wereld van influencers. Wil je echt impact maken in de online Instagram wereld? Gebruik dan wél grote influencers. 

Influencer marketing is niet geschikt voor B2B

Niet helemaal waar. Natuurlijk werk het promoten van een product beter dan het promoten van een B2B service. Toch draait het allemaal om ‘human experiences’ en zou je deze als B2B ook kunnen inzetten! 

Iedereen kan influencers inzetten voor zijn bedrijf.

Zeker niet! Verkoop jij bijvoorbeeld koelkasten, of ben je een makelaar? Hoe ga je dan strategisch influencers inzetten? Inderdaad een lastige. Weet je niet zeker of je influencers kan inzetten voor jouw product of service? Neem gerust contact met ons op, wij leggen het je graag uit. 

Influencers die dik betaald krijgen zijn niet geloofwaardig.

Natuurlijk draait het ook om geld bij de influencers. Maar als jij een goed influencer hebt, staat deze persoon achter jouw product. Zorg er dus voor dat de combinatie goed is en de influencer ook echt interesse heeft om met jou samen te werken. 

Hier bijvoorbeeld een rare combinatie van Anna Nooshin en Shell (???) :

Influencer marketing is een hype

Helemaal niet zelfs! In de 19e eeuw werd bijvoorbeeld actrice Lillie Langtry al gevraagd om de tonic van Brown’s Iron Bitters te promoten. Door de komt van Instagram is deze vorm van marketing alleen maar makkelijker, sneller en toegankelijker geworden. 

Twijfel je over influencer marketing of weet je niet precies hoe je dit moet aanpakken? Wij hebben veel ervaring met het zoeken van influencers en het begeleiden van het hele proces: van creative tot uitvoering. Stuur ons gerust een berichtje, email of bel even! We helpen je graag. 

Laat een reactie achter: