fbpx

Waarom Facebook Advertising succesvoller is dan Google Advertising

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Facebook heeft 2 miljard actieve gebruikers: 91.4% van al het social media verkeer.

Gemiddelde CPC onder de €1,-
Gemiddelde retail CPC €0,45

Facebook is de 400KG zware gorilla van de marketing.
Het is gewoon adverteren op steroïden.

Gebruikers blijven langer hangen en binden zich meer met je bedrijf.

Voor de meeste bedrijfseigenaren blijft het gewoon hun mening tegenover de harde cijfers.

Facebook is een enorme database. Zij hebben 1400 data punten over vrijwel iedere gebruiker. Dit varieert van het gedrag, interesses, waar je woont tot hoe vaak je op vakantie gaat, waar je de meeste tijd doorbrengt, etc.

Social media is het nieuwe medium welke het oude en vergrijsde radio- & TV-advertising gaat vervangen. Sterker nog, we zitten er middenin!

Social media gaat niet over jou, jouw vrienden, het profiel van je kinderen of wat je oma gisteren heeft gedaan, het gaat erom dat al deze mensen potentiele klanten zijn. Zelfs als ze er nog niet eens over nadenken om een advertentie te zien.

Dit tijdperk is niet iets wat zomaar gebeurd, het is niet in aantocht. Dit wordt de geschiedenis, het nu en de toekomst van echte marketing.

Dit is geen subjectief debat over of een video wel of niet grappig was,
Dit is wat er nu gebeurd in de zakenwereld.

Wij doen geregeld onze research bij mensen in de regio en kunnen maar geen antwoord krijgen op de vraag waarom de meeste CEO’s en bedrijfseigenaren dit dag in dag uit negeren. Je hebt de data, je weet wat je betaald aan je google AdWords en je weet dat het niet zo goed werkt als dat je had gewild en nog belangrijker het werkt niet eens direct…

Als voorbeeld, wij kunnen een vrouw van 30 vinden, die houdt van yoga, houdt ervan om gezond te leven, die woont in Tilburg en die ook nog eens geïnteresseerd is in Willem ll op Facebook.

Omdat jouw product of dienst heel specifiek bij hun op schoot geworpen kan worden.

Bij Google draait het helemaal om ‘keywords’. Target jij op een publiek met een prima aantal keywords, dan komen er mensen op je af.

Maar hierbij komt dat je de strijd aan moet gaan met alle anderen die adverteren op Google.

Oh en trouwens, maar 3% van mensen die kijken naar hun ‘google search’ klikken op een Google Ad…

Wij ontwijken ze ook, jij ontwijkt ze zelf waarschijnlijk ook als je ergens naar zoekt, dus waarom blijf je er dan in investeren?

Google CPC (cost-per-click, kosten per link click) is zo ongekend hoog. Neem als voorbeeld het keyword ‘verzekering’. Dan zit je op een gemiddelde cost per click van $50,- !!! Voor die prijs kun je tot wel 5 vooraf gekwalificeerde ingevulde lead formulieren krijgen met Facebook Advertising. En kun je vandaag nog geld verdienen met deze potentiële klanten!

Dus wat is nou echt het voordeel van Facebook Advertising?
1. Het is belachelijk goedkoop.
2. Er is direct resultaat.
3. Je kunt iedere uitgegeven cent van je marketing-budget in de gaten houden.
4. Het is ongekend goed te ‘targeten’.
5. Mensen verbinden zich door je advertentie. (De advertentie delen, vrienden taggen, comments plaatsen & likes)
6. Je lead generatie advertentie werkt ook als een branding advertentie.
7. Je kunt op het platform direct leads vooraf kwalificeren.
8. Je zet jezelf recht tegenover de klant weg in plaats van hen jou te laten Googlen voordat ze bij je komen.
9. Messenger marketing (vergelijkbaar met e-mail marketing) heeft een ‘openingsrate’ van 90% tot 95%. Dit is wederom ongekend goed, waar we allemaal weten dat e-mail marketing berichten nog worden verwijderd voordat we ze openen.
10. Advertenties worden vele malen meer bekeken.
11. ‘Re-targeting’ is enorm krachtig.
12. Maak automatisch ‘Lookalikes’, dit zijn mensen die lijken op de mensen die al interesse hebben getoond in je product of dienst.

We kunnen je 100 redenen geven waarom Facebook Advertising marketing op steroïden is.
Nu kun je een aantal dingen doen. 
– Je laat bedrijfsfolders drukken
– Je schrijft je in voor wat netwerkborrels
– Je komt met je bedrijf in wat lokale folders
OF je denkt eens even na over Facebook Advertising.

Maar natuurlijk is het altijd aan jezelf waar jij je marketing Euro’s aan besteed. Je kunt investeren in oude achterhaalde marketing strategieën of je gaat voor de nieuwe manier van marketing die 10X krachtiger is dan al het andere wat je hebt gezien. Als jouw Facebook Ads voorheen niet werkten is dat waarschijnlijk niet omdat Facebook Advertising niet werkt, maar omdat je net 50% van alle mogelijkheden kent van wat je eigenlijk zou moeten weten.

Kijkend naar de echte grote jongens: 90% + van de Fortune CBG merken zijn aan het dalen in marktaandeel. Kijkend naar hun marketing gedrag zien we dat 80% van hun uitgaven naar televisie gaat, of naar eigen digitaal gemaakte programma’s.

Ondertussen… Gym Shark, Fashionova, Lola, Movement horloges, etc. gaan van 0 naar 25, naar 50, naar 100, 200, 500 MILJOEN EURO in sales met een marketingbudget die 100% naar unfluencers, Facebook en Instagram campagnes gaat!

Laat een reactie achter: