fbpx

Waarom Lexus het goed doet in de wereld van online advertenties

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

Misschien heb je ze weleens voorbij zien komen, de advertenties van Lexus. Geen standaard advertentie met een mooie auto en een veel te aantrekkelijke lease-prijs. 
Lexus heeft de afgelopen tijd goed ingezet op het online adverteren en dan met name op Facebook en Instagram. Ze spelen goed in op hun doelgroep door hun positionering goed naar buiten te brengen: uitgesproken luxe, passie, emotie en topkwaliteit. Dat is dan ook goed te zien in hun online campagnes:

 

Hier zie je hoe Lexus inspeelt op de emotie en uitgesproken luxe. Eigenlijk kan het niet simpeler: een mooie quote, een luxe auto en 2 mensen die ‘casual’ ontbijten in de drukke stad. Dit is precies hoe Lexus zich wil presenteren. Geen opdringerige lease-campagnes met duizenden euro’s cashback. Dat is voor de auto-dealers. Met de quote ‘Some works of art are not found in museums’ willen ze aanduiden dat Lexus voor kwaliteit en vakmanschap staat. 

Lexus wil een manier van leven uitstralen. Door dit soort campagnes in te zetten breng je een gevoel naar de klant. Een gevoel van comfort, luxe en de levensstijl van Lexus. Hier nog een voorbeeld hoe Lexus een gevoel overbrengt. 

Naast de online campagnes doen de algemene campagnes van Lexus het ook goed. Zo hebben ze in 2018 bijvoorbeeld de ‘Diesel bedankt’ campagne gelanceerd. Als een van de eerste bedrijven hebben ze afscheid genomen van diesel-brandstof.Het automerk claimt recht van spreken te hebben, omdat het de dieselauto al jaren geleden in de ban deed en hoofdzakelijk zelfopladende hybride-modellen levert.

Bekijk hier de campagne video: 

Ook in deze video speelt Lexus weer in op het gevoel, het gevoel dat Lexus vooruitstrevend is en steeds met de tijd mee gaat. Ook al is de doelgroep van Lexus gemiddeld wat ouder, sinds hun nieuwe modellen spreken ze ook de jongere doelgroep aan. De vaders en de moeders die werken en op zaterdag hun tijd hebben. Ze spelen hier goed op in met de quote: 

Saturdays are for us. 

Lexus doet het dus goed in de wereld van online advertenties. Ze brengen een verhaal over, een emotie. Dat is precies waar Lexus voor staat en wat ze willen uitstralen. Met betrekking tot de re-targeting campagnes zijn ze ook erg goed bezig. Als je bijvoorbeeld op de website hebt gekeken naar de nieuwe Lexus UX 250h krijg je meteen een advertentie met een mooie video en meteen de mogelijkheid om een offerte op te vragen. 

Wat wij van Lexus vinden? 

Hét perfecte voorbeeld hoe je als bedrijf zijnde moet adverteren op internet. 

Laat een reactie achter: